מנדלבליט: "אני שומע שקרים ואיומים כנגד ראשי המערכת – זה מזעזע"

איתי גדסי 1 Comment on מנדלבליט: "אני שומע שקרים ואיומים כנגד ראשי המערכת – זה מזעזע"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט יצא להגנת חבריו למערת שי ניצן וליאת בן ארי שהובילו את תיקי נתניהו, ותקף את מסע האיומים לטענתו שהם עוברים, "זה שהם מסתובבים עם מאבטחים זה בלתי מתקבל על הדעת"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועמ"ש אביחי מנדלבליט נאם בכנס הפרקליטים המתקיים באילת והתייחס להצגת כתבי האישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עד להכרעה בעניינו של ראש הממשלה ע"י בית המשפט, הוא מוחזק חף מפשע".

מנדלבליט סיפר כי, "אתמול קיימתי דיון בשאלת ההשלכות של כתב האישום במישור המנהלי, ולפי חוות דעתי המשפטית שאת תוכנה פרסמתי, לא קמה עילה משפטית לכך שנתניהו יסיים את כהונתו כראש הממשלה כתוצאה מכך".

מנדלביט עבר לדבר בשפה ממלכתית בכנס והבהיר: "בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו. הוא עומד בראש הדרג המדיני, שאותו אנחנו משרתים, אותו אנו מייצגים בערכאות, ולו אנו מספקים ייעוץ משפטי לשם הגשמת מדיניותו בגבולות הדין. אלה הן מושכלות יסוד, ולא חל בכך כל שינוי. פרקליטות המדינה לא נמצאת חס וחלילה בעימות עם ראש הממשלה או עם מי משרי הממשלה. כך גם היועץ המשפטי לממשלה".

"אנחנו גוף ממלכתי של המדינה, פועלים מטעמה ובשמה, ומייצגים אותה בערכאות", אמר מנדלביט ועקץ את ראש הממשלה, "למרבה הצער, הגישה הממלכתית והאחראית שבה אנו נוקטים ושעליה נקפיד לשמור, לא תמיד מאפיינת גורמים אחרים".

לטענתו הוא שומע איומים לאחרונה כנגד ראשי המערכת, "אני שומע ביטויים שאין להם מקום בשיח הציבורי – שמכוונים כלפי מערכת אכיפת החוק, וכלפי בכירים מסוימים בתוכה. אני שומע איומים. אני שומע שקרים. אני שומע הכפשות חסרות ביסוס. זה פשוט מזעזע".

"פרקליט המדינה, שי ניצן, הוא משרת ציבור בכל רמ"ח אבריו. הוא משפטן מעולה. הוא אדם ישר והגון.  ליאת בן ארי, כשמה כן היא – בת למשפחת האריות. היא לוחמת אמיתית. רואה נגד עיניה את שלטון החוק, ואותו בלבד", הגן מנדלבליט על חבריו למערכת.

"פרקליטות המדינה היא חומת המגן של מדינת ישראל מפני הפשיעה והשחיתות השלטונית, מפני פגיעה בזכויות אדם, מפני ניצול לרעה של כוח השררה, ומפני מצב בו "לית דין ולית דיין". הזהיר מנדלבליט.

בסיום דבריו מנדלבליט טען כי המערכת המשפטית אינה מפלדת מביקורת, "מובן כי אין בכך כדי ללמד שפרקליטות המדינה חפה מטעויות, או שהיא חסינה מביקורת. ובלבד שמדובר בביקורת עניינית, ובשיח מכבד ובונה".



1 תגובות

מיין תגובות